Welcome..

How nice of you to stop by.. :o) This is me.. A 18 year old girl who lives in Norway.. I like to work on a computer, and make pictures on it, and I'm always open to learn more about computers and programs.. I also like to make my own sites.. I have two.. One I made in computer-class, and one in my sparetime.. By the way.. Everything in here is written in Norwegian, since I'm a Norwegian girl.. ;)

3.1.07

Uke 51 - Nettsted

Mitt nettsted.

Vi brukte et ftp program som heter FileZilla for å koble oss til en server. Nettstedet lagde vi i Frontpage.

Jeg har en 3x3 tabell (3 rader, 3 kolonner) som mal på mitt nettsted. Jeg har lagt en bakgrunnsfarge som går igjennom alle sidene mine, sammen med et bilde av meg, og forbokstaven min. Jeg har sørget for at fargene passer sammen. Jeg har 6 sider i mitt nettsted. En hovedmeny som følger alle sidene. Der en "død" link er svart (den siden du er inne på akkurat i det øyeblikket) , og de andre linkene er blå, og med understrek. Jeg har også en liten meny på venstre side som også følger alle sidene. Det er en meny over linker til andre sider på nettet, som for eksempel Jeanettes blogg, min blogg, min private hjemmeside og klassens wiki. Men de linkene har jeg ikke klart og få til å bli åpnet i et nytt vindu enda.

Jeg skulle kommentere Tommy sitt nettsted. Når han presenterte sitt nettsted så gikk vi også igjennom fargebruk og Copyright på nettsted. Blandt annet så lærte vi at blått og rødt på svart bakgrunn ikke er noe lurt, for teksten forsvinner, og det blir vanskelig å lese. Og i forhold til Copyright så ville Tommy ha en logo på hjemmesiden som tilhører MC deler as vartdal, som også er en link til hjemmesiden dems. Så han sendte en mail om han kunne bruke den, og han fikk lov. Det er veldig lurt å gjøre, ellers så kan man faktisk bli saksøkt om man bruker noe man ikke har spurt om lov først på nettstedet sitt.

Ingen kommentarer: