Welcome..

How nice of you to stop by.. :o) This is me.. A 18 year old girl who lives in Norway.. I like to work on a computer, and make pictures on it, and I'm always open to learn more about computers and programs.. I also like to make my own sites.. I have two.. One I made in computer-class, and one in my sparetime.. By the way.. Everything in here is written in Norwegian, since I'm a Norwegian girl.. ;)

10.1.07

Uke 2 - Photofiltre





Vel.. I dag jobbet vi med Photofiltre. Selvom jeg var syk i dag, så jobbet jeg med det hjemme, og det var gøy. jeg redigerte et bilde av meg, som du ser. Til venstre over menyen er orginalen til disse to manipulerte bildene. Slik lagde jeg bildene:
Bildet til venstre..
Det første jeg gjorde var å åpne opp bildet i programmet.
Det andre jeg gjorde var å forandre bildet til gammeldags ved å gå inn på menyen filter - aldring - gammelt fotografi.
Det tredje jeg gjorde var å bruke tryllestav for å få bort bakgrunnen. Tryllestaven merket områder tett inntil hodet mitt, og så trykket jeg delete på pc'en for å få bort fargen.
For å få bakgrunnen slik jeg har den gikk jeg inn på filter - farger - gradvis fargetoning, og der forandret jeg de fargene som allerede var der til rød og svart. Så brukte jeg et verktøy som heter smuss til - verktøy som ligger i menyen til høyre (Under malepenselen med en +), og dro den fra det ene stedet til det andre, slik jeg ville ha det.
Bildet til høyre..
Det første jeg gjorde var jo å åpne bildet i programmet. Det andre jeg gjorde var å forandre bildet til gammeldags, filter på menyen, aldring og gammelt fotografi.
Det andre jeg gjorde var å gå inn i menyen igjen, filter og nederst; photomasque. Og der brukte jeg masken elpise, tetthet 100, fargemodell mønster, midstild(strukket) og fyllmønster Fabric02 som ligger inne i programmet.
Så brukte jeg tryllestaven og merket noe, og visket det merkede bort så feltet ble hvitt.
Så trykket jeg på T'en under litt til høyre for menyen vindu. Så skrev jeg inn "This is me", forandret det til gammelt fotografi, mens skriften fortsatt var merket, og gjorde det på den nederste skriften også. Så brukte jeg pippetten til og suge opp fargen på bakgrunnen skriften hadde, og fylte resten av "bakgrunnen" på bildet med den fargen. Så brukte jeg igjen smuss til verktøyet og dro den rundt øynene, og dro den rundt kinnene og munnen til de ble "vasket vekk". Så brukte jeg vanlig malepensel som du finner til høyre, og laget streker over der munnen var.
Bildet øverst..
Bildet øverst er det samme som det til venstre.(gjort akkurat det samme) Bare at jeg har forandret noe på slutten. Jeg gikk på filter, deformer, og så på fiskeøye-linse...

1 kommentar:

jeanette tranberg sa...

Jøss så fint Stine. Kanskje vi skal sykemelde deg permanent :O)Du har virkelig boltret deg i PhotoFiltre og fått gjort mye på tross av fraværet fra timen i dag. Jeg likte spesielt det øverste bilde. Det er tydelig at du er kreativ og at dette er et felt du trives på. Loggen din er også fyldig og fin. I neste post, vi fortsetter og arbeide med bilder i neste økt også, så kan du kanskje lage en logo. Stines logo. Du skriver informativt, og hvis jeg skal gi deg konstruktiv kritikk vil jeg si at navnene på verktøy som du finner i de forsjkellige menyene med fordel kan settes i kursiv, fremfor "gåsetegn".

Bra jobbet Stine. Det ligger foresten karakterer på nettprøven i It'sLearning!Har du anledning til å gi Bree konstruktiv kritikk er det fint - og omvendt.
:O)