Welcome..

How nice of you to stop by.. :o) This is me.. A 18 year old girl who lives in Norway.. I like to work on a computer, and make pictures on it, and I'm always open to learn more about computers and programs.. I also like to make my own sites.. I have two.. One I made in computer-class, and one in my sparetime.. By the way.. Everything in here is written in Norwegian, since I'm a Norwegian girl.. ;)

25.4.07

Øvelse på å lage en digital historie



Først skulle jeg finne bilder til den digitale historien, så jeg gikk inn på flickr for å finne bilder jeg ville ha. Ca 5-6 bilder. Etter at jeg hadde funnet bildene, så gikk jeg inn på http://music.podshow.com for å finne musikk som passet til. Podshow.com er et nettsted hvor mennesker samles for å dele selvlaget musikk, copyright fritt.
Etter at jeg hadde funnet meg en sang der, så åpnet jeg programmet (Photo Story 3) vi skulle lage den digitale historien i. Når jeg åpnet programmet fikk jeg tre valg, lage en ny historie, redigere prosjekt eller spille av en historie. Jeg hadde jo ikke laget det før, så da trykket jeg på "begin a new story". Så kom det opp en ny side, hvor man kan laste opp bilder fra dataen din. Der trykker man bare på "import pictures" og fant dem jeg ville ha og trykket på "next". Jeg skulle ikke snakke inn, og legge til egen stemme til bildene, så jeg trykket meg videre, til jeg kom til at jeg skulle legge inn bakgrunn musikk. Jeg trykket på "create music" for å få en bakgrunnsmusikk. Bare valgte det jeg ville ha, og trykket på "next" igjen, for å få den ferdig. Og det var det.

1 kommentar:

jeanette tranberg sa...

Hei Stine
Øvelsen gikk jo fint den. Du har også dokumentert arbeidsprosessen på en grei måte, og har fått med lenker i teksten. Veldig bra!